Grönt!

Mina små frön och kärnor har växt så det knakar, paprikan är lite seg men allt annat är redo för plantering i stor kruka. Jag är så spänd! Men jag blev lite nedstämd när sambon var anti att ha krukorna i vardagsrummet, han ville att jag skulle ha dessa i köket, vart det inte är nog med ljus. Däremot så gick han med på att ha krukorna i vardagsrummet så länge jag skötte det snyggt, då kom det fram att han trodde att jag skulle driva upp frukt på dom! Då förstår jag mycket väl att han inte vill ha en hel grönsaksodling i vardagsrummet.. Men det redde ut sig snabbt och nu står tre plantor i stor kruka, jag måste ha mer jord för att sätta dom sista två som ha kommit upp, så får vi helt enkelt se när paprikan vill visa sig. Den kankse är blyg..?

Annat på grön front är kursen som snart avslutas, jag har idag gjort den sista quizen och även denna gång blev det vg. Alla mina resultat är som följer i kronologisk ordning: VG, G, VG, VG, VG. Jag är helt enkelt ett VG-barn. Men det har jag väl alltid varit. Inte överdrivet bra och inte precis så jag klarar mig heller utan lagom. På tisdag börjar en ny kurs, men den är inte strukturerad på samma sätt utan mycket arbete ska göras hemma.

Min kusin är i London också och utbildar sig till bartender! Jättekul tycker jag. Hon verkar ha skitskoj och jag är ganska avis på henne att hon tagit tag i det och faktiskt åkt till London för utbildning. Jag vill också.. Men då vill jag inte jobba som bartender så jag skulle bara kasta pengarna i sjön på ett ganska kortvarigt nöje tyvärr. Men häftigt är det!

Jag har inte uppdaterat på ett tag då jag inte mått så bra, har i veckan spytt och varit dålig i magen så jag har hållt mig hemma så mycket det gått och bara varit på universitetet och utsatt andra för mig när jag behövt, hade trots allt två examineringar mitt i veckan. Men nu är dom borta i alla fall och jag kan ta det lungt. Men i veckan har allt varit så diffust, jag har inte kunnat äta ordentligt för att magen verkligen sa nej och spolade ut allt åt det ena hållet eller andra så jag ringde till sjukvårdsrådgivningen och där fick jag höra att jag skulle äta vitt rostat bröd med mycket smör, genomkokta morötter och blåbärssoppa, jag fick dricka te också. Så det har jag levt på hela veckan. Men jag skulle helst av allt äta banan, paprika, gurka, melon och tomat. Men det är inte fördelaktigt för min situation tyvär. Orsaken till det hela tror jag var överdosering av kikärtor eftersom jag inte varit febrig och så utan mest mått illa, och att jag inte är van att äta kikärtor men åt det nästan hela helgen.. Sen har jag inte kunnat sova vettigt heller eftersom jag sprungit på toaletten stup i ett, men nu har det stabiliserat sig i alla fall, så jag provade äta lite vit pasta idag och än så länge har det funkat bra.

Jag har blivit ilurad att kolla på Bleach, som jag inte självmant satt mig framför just för att jag vet att jag skulle fastna. Men så klart så är jag fast och jag måste ju kolla ikapp alla avsnitt från början så jag förstår den invecklade storyn och inte bara den ytliga. Jag satsar på 15 avsnitt om dagen och är nu på avsnitt 66. Så nu är det bara att fortsätta vansinnet. Imorgon är det jobb på Score som gäller och då ska jag vara frisk nog att jobba och vara "On Stage" har jag bestämt. Innan jobbet ska jag slutföra städningen, körde dammtorkning och plockning idag så det blir att dammsuga och skura imorgon.

Oj så långt det blev.. Nåja, det går bra ibland det med, snart har jag väl en bok ^^
//Sanna

Permalink Funderingar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback