Fullt upp

Phu, vilken vecka! Jag har haft VFU i en förskoleklass, jag trivdes så bra! Min lärarutbildare var superbra och go, hon gav massa uppmuntran och konstruktiv kritik och höll med mig om att jag borde vara med yngre barn (alltså inte i skolan som klasslärare) men bäst kändes det när hon sa att jag hade bra kontakt med barnen, att jag hade ett positivt lugn och att det verkligen märks att jag trivs med dom! Det känns mer rätt för varje gång jag är ute i verksamheten, och då kändes det ändå helrätt första gången jag var ute.

I övrigt har jag inte tid för så mycket nu under månaden som kommer, jobbar varje helg! Nästan alla helger jobbar jag fredag och lördag, en vecka jobbar jag torsdag och lördag och en vecka bara lördagen. Men det blir fina pengar! Denna månad har jag jobbat 8 nätter så jag är väldigt sugen på att se min lönespec! Pengar är något som många drivs av, och det förstår jag. Jag gillar också pengar, men hade jag inte älskat mitt jobb hade jag inte fortsatt som croupier, det är för krävande för att göra om man inte vill.

Jag har bestämt mig för att katten ska få stanna också, så nu har jag börjat byta torrfoder. Jag som student har verkligen inte råd med den dyraste maten i djuraffären så det blir den bästa billiga maten, Mjau med andra ord. Giron verkade gilla det i alla fall!

Nu ska jag se om jag kan gosa ner mig med katten i sängen och somna. Gosa kan jag, det vet jag. Men somna? Nåja, det märks.

Ha det fint allihop!
//Sanna

Permalink Funderingar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback