Underbara barn!

Nu är jag ute på VFU (Verksamhetsförlagd Utbildning, även kallat praktik) igen men denna gång i en förskoleklass. Jag ska tyvärr bara vara ute i en vecka men det är skönt att vara ute i verkligheten ibland. Jag tycker att min nya lärarutbildare (även kallat handledare för dom som förstår det bättre..) verkar bra och jag tror jag kommer trivas. Vilket så klart gör det svårare att välja verksamhetsområde. För om jag provar en klass mellan åk 1-3 nästa gång och trivs super så kommer jag ju inte kunna välja, då kommer jag läsa så jag har behörighet för förskolan-åk5 på en gång. Kämpigt!

Sen har jag ju kurser som tar upp 1,5 år som jag vill gå för att dom är intressanta. Detta blir svårt,  det märker jag redan nu och jag har inte gått ens halva min utbildning. Men å andra sidan trivs jag på universitetet, jag vill däremot ut i jobb så fort som möjligt. Dels för att ha egna pengar och dels för att jag vet att jag kommer älska jobbet i sig!

Mitt dygn har jag vänt på helt. Lör-sön sov jag inte alls på natten utan 10-20 på dagen i stället, jag ville kolla på valvakan med expertkommentarerna. Jag har hört i efterhand att det var intressant men det var ju inte där jag hamnade, framför tvn alltså. Nä, jag hamnade i en säng framför ett par filmer på campus. Men jag sov inte ändå. Så var jag på VFU 8-15.30 och somnade ofrivilligt i sängen kl 18 och sov till 02. Nu har jag alltså varit vaken en stund men jag kom i alla fall fram till, när jag vaknade, att det är dags att gå upp.

Så nu ska jag diska, för det behövs, sedan äta frukost någon gång under morgonen och kanske sätta på en maskin bröd för det har jag inte gjort nåt nytt. Men när jag väl kommer igång med allt så ska jag duscha och sånt också, men det är en senare fråga. Just nu ligger Giron nära och myser, och jag ska kolla efter lekar på nätet eftersom jag ska hålla i några.. 

//Sanna

Permalink Funderingar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback