5 dagar

Nu har jag varit rökfri i fem dagar, visst har jag tagit ett par bloss på en cigg men det var mest för att se hur det kändes, tre bloss och sedan fimpade jag resten av ciggen. Förr hade jag sett det som ett hemskt slöseri på pengar men nu var det bara slöseri på tid, kraft och hälsa att fortsätta. Jag har gått in helt på linjen om att må bra och försöker göra allt för att må så bra som möjligt. Det, mina vänner, är effekten av hypnos för mig.

Jag har inte kvar beroendet för kaffe heller, jag vill bli fri alla beroenden så jag kan vara fri och frisk. Visst, en kaffe någon gång i månaden skadar väl inte men inte som jag drack förut; 5-10 koppar om dagen. Nä, må bra ska jag göra, så är det bara.

Min älskade sambo rensade ur "hobbyrummet" igår, det har fungerat som förråd men ny är det tillbaka, känns så skönt att faktiskt inte se allt skräp så fort man smyger in till kylen ;) Och det gulligaste var att han gjorde det för att jag sov och han visste att jag ville ha tillbaka rummet, jag blev så glad =D Men det förändrar inte hur jag känner för lägenheten, den är för stor för mig/oss och det hade varit bra med nåt mindre. Det kommer bara bli massa tråkigheter annars, det har jag inte lust med. En tvåa på 60 m2 hade räckt tror jag men nu har vi en femma på 130 m2 i stället. Visst, vi får plats med många kompisar och så men det är inte vettigt när ingen av oss tycker om att städa och är griniga på varann och oss själva för att det inte blir gjort. Då är det bättre med något mindre.

Vi får se hur det blir, men i sommar tar jag nog den billiga utvägen och hälsar på hos mamma. Jag har trots allt begränsade tillgångar.

Ha det bra nu, tills nästa gång i alla fall..
//Sanna

Permalink Funderingar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback