nocturnal

Ja, jag har upptäckt att jag är nocturnal, en nattvarelse. Min hjärna funkar bäst på natten och jag har lättare att vara vaken på natten än på dagen, oavsett hur sent eller tidigt jag lagt mig och gått upp. Jag har försökt anpassa mig till denna normala värld där man sover sina 8 timmar på natten och är vaken på dagen. Men faktiskt, sover jag från 23.00-7.00 så kommer jag knappt upp och är trött hela dagen fram till 17 och jag har svårt att somna vid 23 igen. Men jag kan vara produktiv och vaken fram till 7 morgonen därpå i stället.

Men när jag har långledigt så sover jag gärna mellan 8.00-16.00 och kan hålla den dygnsrytmen, äta när jag går upp vid 16, sedan vid 23 och även på morgonen innan jag sover. Jag är så utvilad när jag vaknar och jag tar in information bättre så varför ska jag låna 300 000 för att läsa på universitet för att sedan kunna ha ett dagjobb? Har jag tur så kan jag ordna så jag kan sova när jag kommer hem och gå upp medan det fortfarande är natt. Det hade helt klart varit en bra idé.

Men nu får jag nöja mig med att sova dåligt, drömma fåtal nätter och knappt fatta nåt innan jag läst det tre gånger. Hur gör du för att det ska funka och vilken dygnsrytm har du?

/Sanna

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback