Hur lång tid ska det ta?

Phu! Just dammsugit efter att Onni (min fd hund) åkt hem igen. Vi har varit hundvakt ett tag då de nya ägarna haft kalas. Om en stund kommer min styvfars bror och hans sambo, dom ska hälsa på över helgen (tror jag, men jag brukar vara felinformerad om besök. Jag brukar inte veta att vi ska få något alls) men det är ju trevligare att komma till ett ställe där det inte ligger en massa hundhår precis överallt =) Dom hundarna mamma har släpper ju inte hår på det sättet, dom är av rasen Puli och släpper dreads i stället. Katterna däremot hårar ju men det kommer man ju inte ifrån.

Jag har inte fått flytta in i min lägenhet heller. I och med att det inte var städat och jag "bara" skulle få 1000:- avdrag om jag städade själv så får dom skicka en städfirma. Detta blev sagt i tisdags, det är fredag nu och städfirman har fortfarande inte varit där. Om dom inte åker dit i eftermiddag så är det 1½ veckas hyra jag betalar utan att kunna använda lägenheten. Det suger. Anledningen till att jag vet att det inte är städat är att STUB skulle ringa mig när städfirman skulle dit, vilket  dom inte gjort. Jag vill få städat nu! Jag vill helst vara inflyttad när jag fyller år, det är om en vecka ungefär. Jag har kommit fram till att det nog inte kommer bli så.

Nu ska jag äta frukost, lunch och mellanmål och sen blir det väl lite mer anime med syrran.
//Sanna

Permalink Funderingar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback